Kancil Biru Dan Aku....

Salam.

Kejadian ini berlaku semalam, aku memandu kereta Myvi kepunyaan abangku.

Jalan yang aku lalui memang rosak teruk, biasa le jalan di Malaysia memang begitu, terima sahaja hakikat walau satu hari nanti aku mungkin jadi salah seorang geologi yang menjalankan kajian untuk membina lebuh raya di Malaysia ini. Aku mungkin salah seorang penyumbang jalan raya yang teruk di Malaysia, aku harap tidak begitu!

Aku meneruskan perjalanan, dalam pada itu, aku lihat sebuah kereta kancil bewarna biru berhenti di tepi jalan sambil menunjukkan signal menandakan kereta itu rosak. Aku dengan penuh sopan dan santun turun ingin membantu.


gambar dicilok dari sini.

Aku lihat ada seorang perempuan di bahagian hadapan kereta kancil itu, aku tegur la:

aku : Ada apa masalah kak?
akak : takde apa3 dik. Adik boleh tolong akak?
aku : boleh je kalau nak tengok-tengokkan kereta nie.
akak : tak. adik ada blog tak?
aku : huh!! blog? ada kak. Tapi apasal kak..
akak: Nie alamat blog akak . Adik masuk kontes akak yea..

akak tue masuk dalam kereta kancil birunya dan memecut laju meninggalkan aku dengan sehelai kertas berupa nama blog beliau iaitu www.kancilbiru.blogspot.com

Kenyataan!!

Aku bukanlah seorang pemandu kereta. Lesen pun belum ada wakaka. Ini hanya cerita rekaan semata-mata bagi membolehkan aku mencuba nasib dalam kontes yang dianjurkan oleh blogger yang ber'nickname'kan Kancil Biru. Mahu turut serta dalam kontes ini, sila baca maklumat lanjut di sini.

Bagaimana aku mengenali KancilBiru. Aku seorang blogger yang suka berjalan di blog lain terutama blog yang sedang menganjurkan kontes. Aku jarang masuk kontes sejak masuk tahun 2010 ini, tetapi sekarang dah mula balik semangat utnuk join kontes. Dan kebetulan sangat Kancilbiru sedang mempromosi kontesnya, jadi aku mencuba nasib di sini. Sila pilih aku sebagai pemilik laptop casing tersebut huhu.

Bagi sejauh mana aku mengenali KancilBiru memang takde jawapan sebab aku baru sahaja memasuki blog beliau. Nak saja aku copy dan paste dari jawapan orang lain tapi tuan punya blog mesti dapat tahu. Mungkin ada sedikit yang aku tahu macam beliau ialah seorang perempuan yang dah berkahwin dan membawa sebuah kereta kancil bewarna biru.

Bagi soalan tambahan yng dikemukan. Aku menjawab sebanyak 347 entri telah dihasilkan oleh kancilbiru di 'Ini Belog Saya'.

p/s : masa blogwalking tadi, aku perasan banyak blogger yang dah delete blog huhuu.

Ulasan

Kah kah kah.. Aku ingatkan cite ape tadi.. Ahaks.. ;p

Ko nanti wat jalan raye yg best2 tau.. Takmo lubang sana lubang sini okeyh..
hisham berkata…
salam bro...sori lame x jnguk blog ko..tenet ade masalah....sori ok.
hasni berkata…
hehe
ingtkan btl
kalu btl
memang melampau;-p
JijahJambu@Jj berkata…
ahh terkena jugak aku ...
Kancilbiru berkata…
Hai azuan,

tq for joining the contest..tetiba aku pun rasa tertipu...bila pulak aku jumpa budak ni..hehe.

nice one!

Sertai Contest Aku & Kancilbiru!
tunbegia berkata…
blog bukanlah hakmilik kekal,

salamm,
gaya real je cite, hahah :D
akhis berkata…
~sengal jer
~tnya blog plak..
~hahaha
Aus MeLankoLik berkata…
hahahak , kerek la kau..
kekeke..
xpe2..
kalau kau menang..
kau sile belanje aku..
hahak..
Azuan berkata…
kadang3 kerek..tak salah pun haha
Wuit soulmate angkat.. Mane shoutbox hang? Isk3.. Hehehe.. Thanx sbb rindu akan kehadiran aku ek.. Hahahaha.. ;p
Azuan berkata…
shoutbox aku dah takde huhuu..
MR.Z berkata…
haha, tanya blog watpe?lawak betul.. :D
pudding pie berkata…
ceh, ingat cam btol td
mukasurat17 berkata…
hahahaha...sengal tol.