Cara Nak Belajar Berenang...

Salam.

gambar nie telah di'crop' oleh aku..haha

Michael Phelps (mamat dalam gambar ) . Perenang yang telah memecah banyak rekod dalam sukan Olimpik di Bejing tahun lepas (Kalau tak silap huhu). Banyak kot mamat nie menang!!

Aku pulak, Azuan Budak Memandai yang telah memecah rekod beliau tapi tidak direkod kerana pertandingan yang aku masuki hanya bertaraf kampung haha. Tak percaya sudah le huhu.

Aku pandai berenang pada usia aku 7 tahun. Nak tahu rahsianya huhu...Korang kena lemas dahulu haha. Seriuosly, aku memang takut nak berenang sebelum aku pandai berenang. Logik la kan, siapa yang berani kalau tak pandai berenang. Aku masih ingat peristiwa aku lemas tu dan yang penting aku terselamat. Sebab tue korang boleh baca blog merepek aku ni hehe.

Cara lain masuk le kelas berenang sebab nanti ada instructor akan ajar cara nak berenang. Tapi duit melayan le hoho. Banyak kot kelas ajar renang sekarang nie. Aku pun nak bukak satu le. Aku kan dah pecahkan rekod Michael Phelps yang hampeh tue haha.

Cara lain lagi. Korang kena ada keyakinan diri untuk belajar sendiri cara berenang. Mungkin korang boleh mulakan latihan korang dekat kolam renang atau kolah rumah korang. kalau tak ada gak, korang ambik je baldi (kalau muat) buat latihan renang korang. Lepas tu cuba dekat tempat lebih dalam, gerenti korang tenggalam haha.

Yakinlah dengan petua aku ni..sebab aku dah pecahkan rekod Michael Phelps. Agak3 Michael Phelps tue datang cari aku tak lepas ni hoho.

p/s : penat jaga gerai futsal tadi....jadi buat entri merepek meraban nie huhu

Salam.

Ulasan

pudding pie berkata…
dulu pernah hampir lemas

tp sampai skrg tak reti2 berenag lagi
cane nak ilangkan fobia??
agakyer la =)
Aku takut berenag jadi aku tak pndai berenang.. Sbb bimbang aku kan besar nnt tenggelam.. Hahaha.. ;p

Soulmate, kalau aku tenggelam ko laa selamatkan ek.. Tapi tkut ko tak larat jek.. Hahaha..
JijahJambu@Jj berkata…
hehehe dah cuba ....tapi susah gak laa ..sbb asyik nak terapung jerr ..
myQza berkata…
kat mana lah aku nak belajar berenang?

kat sg kg aku ni kot.

kang derang ingat buaya lak!
Qib berkata…
aku penah lemas, still x tau lg berenang cmna tu???
hans berkata…
haaha
tingat aku belajar berenang dekat pantai
tempat cetek pun leh lemas
jadi kesimpulannya aku berenang guna tangan yang menekan pasir
haha
sharamli berkata…
kal0 try dlm k0lah sah2 kena belasah ngn mak abah..anak sedara ku da try...nanges sampai tetid0
sharamli berkata…
kal0 try dlm k0lah sah2 kena belasah ngn mak abah..anak sedara ku da try...nanges sampai tetid0
chokio_nia berkata…
patot le..otak penuh air ko ne..haish..meh aku tolong kuar kan sket...eh2..suh mikel peps sedut je la..haha
apan lee berkata…
jom lumba??ade bran?

kakaka. xp
Tanpa Nama berkata…
ape yg ko merepek ni haa!

jom test power dgn gwe kat paya!
SiLv3R berkata…
swimming kt pool leh, kt sungai xleh.. huhuhu