Nuffnang Owh Nuffnang!!

Salam.

Hari ini aku masuk ke www.nuffnang.com.my untuk cek akaun aku. Ada la sikit dalam tu huhu. Aku tengok la dia punya analisis yang ada tunjuk bilangan unik visitor yang melawat blog kita setiap hari. Aku tengok kadang-kadang sampai beratus unik visitor tapi kadang menurun balik sampai puluh puluh je. Rasa-rasa nuffnang kira macam mana unik visitor tu sebab iklan kat blog aku ni ada itu ok ada hari tu tak bangun3 huhu.

Aku sebenarnya baru je pasang nuffnang nie sebab sebelum nie tak tahu pun ada. Ada la dalam sebulan lebih. Jadi aku masih tak berapa faham cara nuffnang di beroperasi. Apa gunanya unik visitor tu kalau duit yang masuk berdasarkan bilangan klik pada iklan?

Satu lagi mengenai Buffered Earning. Berapa lama baru boleh dapat benda ni? Aku ada baca dekat satu blog yang dia baru letak sebulan dah dapat buffered earning, ada yang kata orang yang dah pasang lama je dapat buffered earning. Konfius2!!

Aku ada la tanya kat bahagian soklan dekat nuffnang tu. Aku tanya dalam bahasa melayu dengan harapan akan dibalas dalam bahasa melayu tetapi tetap English yang keluar. Terkial-kial aku bukak kamus satu-satu haha.

Dah la tue, nuffnang ni cuma sampingan je dalam berblog ni. Yang penting ada banyak lagi yang aku dapat dari berblog tapi kalau boleh buat duit apa salahnya eden torai benda tu hehe.

notakaki : jangan lupa lempang sikit gua punya iklan tu..asyik tidur saje haha.

Salam.

Ulasan

Unknown berkata…
lama lama naik la nuffnang tuu ;)
mamai berkata…
sebab tu malas nak pasang kalau pasang sure letak harapan, bila letak harapan mesti akan ada rasa kecewa...sebenarnya benda nie bagus kalau kita rajin dan sabar
rizputra7 berkata…
nuff aku pon baru berapa sen jer....tapi aku pelik gak macam mana blogger lain boleh dapat sampai RM ribu sebulan..kaya ler macam tue..tak payah nak kerja teruk2..
hans berkata…
aku baru tahu pasal buffer earning tu
Err.. Tak tahu.. Main pakai letak jek.. Hehehe.. ;p
Tanpa Nama berkata…
ati2 jgn pai blog ko kne hack lak
Tanpa Nama berkata…
ati2 jgn pai blog ko kne hack lak
Watierman berkata…
Ada lah tu rezeki...sikit2 lama2 jadi bukit!
aida berkata…
samela.. x sampai sebulan lg maen nuffnang niew..

sbnrnya x paham sgt~
myQza berkata…
aku x letak harapan tinggi!! bila ada ALhamdulillah. xde .. cuba lagi. ekekekkeke
Melz berkata…
takpe kayuh pelan² na
Blog Eazy Izzuddin berkata…
da lame x cek nuffnang ku..
hehe
xD
hisham berkata…
gua nk lempang diri boleh??
CuTeMiUt78 berkata…
eemmm akak dah setahun letak nuff tu.. baru dpt earning tu.. ada rezeki insyallah.. bertambah2 la..
Tanpa Nama berkata…
kalau visitor ramai cepat ler dapat buffered tu

aku pun dalam seminggu lebih dah ada buffered
Qib berkata…
hang da dpat berapa azuan wehhh.,
ak bru bertambah 64 sen.,
geheeheh

:P