Adikku Mau Kawen..Aku???

Salam.

Dah habis cuti nampaknya aku nie. Baru la boleh layan blog kalu tak duk ngadap TV la aku 24 jam. Best tul cuti 3 minggu nie huhu.

Tapi tiba-tiba adik aku yang paling kecik cam aku ada ramai lak adik cakap.

'abang, orang nak tunang doh nie, setuju ke tok ni?'

WTH. adik aku dah nak kawen beb!! Takde maknanya aku nak bangkan. Ok, relax je. tapi jangan minta duit dari aku dah haha.

Risau adik aku dah nak kawen, aku calon pun belum ada. Mungkin ada di kalangan blogger2 lain yang nak mengofferkan diri hoho.

Tetiba lagu cari jodoh nyanyian wali band berkumandang kat telinga. Jom nyanyi:

  • Apa salahku apa salah ibuku
    Hidupku dirundung pilu
    Tak ada yang mau dan menginginkan aku
    Tuk jadi pengobat pilu
    Tuk jadi penawar rindu
    Tuk jadi kekasih hatiku

    Timur ke barat selatan ke utara
    Tak juga aku berjumpa
    Dari musim durian hingga musim rambutan
    Tak kunjung aku dapatkan
    Tak jua aku temukan
    Oh tuhan inikah cobaan

    Ibu-ibu bapak-bapak
    Siapa yang punya anak
    Bilang aku aku yang tengah malu
    Sama teman-temanku
    Karna cuma diriku yang tak laku-laku

    Pengumuman-pengumuman
    Siapa yang mau bantu
    Tolong aku kasihani aku
    Tolong carikan diriku kekasih hatiku
    Siapa yang mau
    Ibu bapak punya anak
    Bilang-bilang aku aku yang tengah malu
    Sama teman-temanku Karna cuma diriku yang tak laku-laku
Itulah lagu yang selalu sangat aku dengar sejak akhir-akhir ni, Ni gambar artis penyanyi kumpulan tersebut.


notakaki : dah lama tak update, tetiba je masuk bab cari jodoh terus wakaka.

Ulasan

myQza berkata…
welkamben...

sila antar resume kat emel aku..

ekekekekkekee
joegrimjow berkata…
cari jodoh kat blog la
hisham berkata…
bro...teringin ek..hehe..sbr lor...
::cik kikiLaLa:: berkata…
langkah bendul~ hehe..bio je la dia kawen bang oi..hoho
zatilzuhdi berkata…
azuan..cepat2 cari calon..huhu
zatilzuhdi berkata…
suke time part wali band sebut ibu ibu bapak bapak...hoho..sweet je bunyinye
ko berumur 22 tahun ke atas?

masuk dalam list aku meh~

hahaha~
piNky LuCiA berkata…
hehehe.. aku ketawa golek2 1st time dengar lagu ni.. adehlaaa..
Wesss.. Lama ko takde nih.. Aiseyyyy.. Balik2 jek nak kawen.. Brjangkit nagn aku kot.. Hahaha.. ;p

~ jom jom jom.. CARI JODOH!!!
ibu wawa berkata…
InsyaALLAH jika ada jodoh tak ke mana?

Happy dulu sementara masih muda...
chokio_nia berkata…
hoh??adek ko nak kawen dah??tahniah2..huhu..alah..ko memeilih sgt kot..byk je calon kat luar tuh..
ezzati berkata…
aku single..haha
Tanpa Nama berkata…
dik...
ramai blogger sbaya ngn ko akak tgk...hahah
blh la...

nnt akak jgn lpe djmput..kuikui
wawa chan berkata…
wahhh ini promote diri sndri...