Idea...Idea

Salam..

Nak tanya pembaca-pembaca blog Jangan-Bukak.Blogspot.Com nie. Kalau kamu mahu tulis satu-satu entri, Macam mana kamu fikirkan idea-idea nak tulis entri tu.


Aku ada jugak la terbaca dekat entri-entri mereka yang aku memang dah lupa siapa mereka tu. Bukan sebab aku nyanyuk ke apa tapi manusia kan mudah lupa huhu. Alasan je mamat ni!!

Antara cara-cara nak cari idea tue ialah :
  1. Libatkan diri dalam mana mana forum. Hampeh!! Aku tak pernah kot masuk mana mana forum. Aku kan lelaki pemalu...
  2. Kumpulkan maklumat. Contohnya kamu ada terjumpa e-book yang hebat ke, pastu bagi la link kat pembaca-pembaca blog. Hihi e-book aku tak pernah lagi kot baca, Tapi kalau link filem drama tu selalu la aku bagi kan? kan?
  3. komen atau review berita terkini yang sedang hangat hangat tahi ayam tak kisah la dalam atau luar negara.
Ada jugak blogger2 yang cari idea waktu tengah membuang najis-najis di toilet. Kebanyakkan kot!! Sebab tue entrinya berbau dan ini akan menambah nafsu pembaca untuk membaca. Ada jugak yang dapat idea dalam mimpi, sebab tu masa membca entri rasa macam di awang awangan je haha.

Bagi aku, tak kisahlah kamu nak tulis macam mana pun, asal kamu puas berblogging haha.

Salam.

Ulasan

huh..sape la yang cari idea time Uuh tu...?..hihi .. klau akk ..wat n3 berdasarkan ape yg berlaku seharian...tapi klau nk update blog yg satu lagi akk bace majalah ke atau ambik kat forum gak ... ;)
khasyikelvin_ berkata…
idea dtg mcm pop-up!
tetibe jer muncul.
tapi, more to apa yg dilalui
setiap hari la..
MsAnisSyahirah berkata…
diriku pemalu jugak..
hihihi...

nak idea, pegi berjalan2 keluar rumah dan tengok gelagat orang ramai...

memang banyak idea akan keluar..hihi..

tapi masalahnya, kena catit la..kalau tak, lupa pulak bila dah buka blogger..

hihi..

selamat berblogging..
nur.sa berkata…
erm.idea datang dr mcam2. asalkan takde perkataan sumpah seranah dlam entri tu sudah..
sharamli berkata…
aku maen taip je k0tap nk taip....hu3
mamai berkata…
brgantung pada cerita yang nak kamu sampaikan. kalau bab sejarah mesti ada tarikh dan peristiwa, kalau bab politik kena la baca paper dan buat rujukan. kalau nak buat sajak atau puisi mesti ada tujuan dan kamu faham akan maksudnya. nak senan buat cerita bersasarkan pengalaman kamu sendiri
apan lee berkata…
entah lah.aku idea,takde idea pun.aku main tibai je nak tulis ape.
huhu.
PuanPepel berkata…
besenye bdasarkan keinginan.., impian pendapat... n pengalaman.....

kenangan juga...... :)
Qib berkata…
Kita pikir idea taim pg sekulah.
haha..
hemm,, nak tido pun ada, BOLEH?
kawie2020 berkata…
idea datang dan pergi...

aku memang selalu dpt idea waktu BE***...best arr..hahahahaaha...
Tanpa Nama berkata…
tulis je la apa nak
sbb motif blog pon psl diri sendri
hahahahaha
ad kwn aku
sehari post entry 2-3 post
entah ape2
tamak halobe tol
LuVidA^^ berkata…
idea dtg cmtu je.....
kdg2 tnye kwn, nk soh update ttg pe...sbb kwn je yg rajen bce blog kite... =D
Qib berkata…
X normal ke?? dalam bbrapa bulan, I br dapt 20 sen. :P
satu bulan private.. :P
ko bapa dapat??
cmna??
green berkata…
ak taip je..
alih2 dah publish

heeee
Ade ke org dpat idea time kareb?? Wahhh.. Hebat woo.. Heehee.. ;p

Ku dpat idea bila2 aje.. Kdang2 dlam mimpi, kdang2 tgh dok study... Slalunya mmg time yg tak btol laa.. Huhu.. ;p
Tanpa Nama berkata…
tulis apa yg terlintas difikiran je
idea datang dari kehidupan seharian ku
cik husna berkata…
tulis ikot suka..kdg2 ikot mood..huhu
Tanpa Nama berkata…
kalau sy apa yg ada dlm kpl tulis je..xyh la nk msuk forum ke..kmpulkan maklumat ke..hehe..ada tulis xde xyh update..haha