Review Korean Drama : Queen Of Housewife

sumber : dramabeans
Salam..



Jika Hari ini Manusia berada di atas. Dia lah segala-galanya. Semua orang memuji, tiada yang berani untuk marah. Jika dia berbuat salah, semua orang akan memujuk. Tiada yang berani melawan kata-katanya.

Jika Dia berada di bawah. Dia akan dikutuk dan terpaksa bekerja keras untuk mendapatkan sesuap nasi. Mesti mengikut apa yang disuruh tanpa sebarang keraguan dan banyak tanya. Bagaikan seekor kambing hitam yang menjadi mangsa pihak atasan.

Itu yang cuba ditonjolkan dalam cerita ini, kisah mengenai darjat kekayaan di korea selain kisah cinta antara semua isteri. Bagaimana seorang Isteri yang keciwa bila si suami yang dipercayai dan dibangga3 curang di belakang beliau. Bagaimana seorang isteri yang berkahwin tanpa rasa cinta. Bagaimana seorang isteri berusaha keras untuk membantu kerja suami di pejabat. Bagaimana seorang isteri cuba untuk mencintai lelaki lain kerana suami yang tidak melayannya.

Bagi aku, cerita nie memang best selain lawak haha. Serius! memang lawak habis. Aku memang gelak sorang3 la tengok cerita nie. Member aku yang tak tahu hujung pangkal pon leh gelak3 tengok cerita nie hoho.

Sinopsis Cerita (baru tengok sampai ep.16) : Sepasang suami isteri. Nama tak ingat. Andai la Minah dengan Salleh. Salleh yang tak bekerja akhirnya dapat kerja jugak dengan selepas 7 tahun disara Minah. Bila dapat kerja si suami mula naik daun dengan isteri presiden (junior si suami masa u. Bagi nama Milo) yang kesunyian sebab suami dia (Presiden la. Nama Jahanam ) tak layan dia dari segi batin.Si Salleh nie seorang yang tak pandai nak bersosial. Minah pulak memang tue kelebihan dia. Si Milo tangkap cintan dengan Si Salleh manakala Si Jahanam pulak suka dekat si Minah. Tapi Si Salleh ngan Si Minah saling mencintai. Tapi bila3 hari3 kena cucuk je dengan macam cerita, tak sakit hati ke si Minah nie sebab si Salleh tue ade minat sikit dekat Si Milo. Kesian Si Minah huhu. Sebenarnya ada lagi beberapa pasangan tapi malas nak cerita kot3 korang tak paham la pulak huhu.


Sebab utama aku layan cerita nie. Aku BUKAN GAY OK! Aku just minat dekat lakonan mamat yang berlakon dalam cerita nie. Nie la dia pelakon utama dalam cerita nie. Sebelum nie pon aku ada tengok cerita mamat nie. Bets siot dia berlakon huhu. Cerita yang dia berlakon memang tak pernah tak best!! Si Salleh nie nama sebenar beliau ialah Oh Ji Ho.




1) Pasangan suami isteri yang tak bahagia. mencintai isteri dan suami orang lain. Bila nak bercerai baru baik sikit dua orang nie.

2) Si Presiden yang jatuh hati kat heroin cerita nie a.k.a Si Minah.

3) Watak Utama. Asyik ad je orang tak puas hati dengan Si Salleh nie.

4) Watak utama gak a.k.a Si Minah yang tak puas hati dengan suaminya yang boleh curang kat belakang beliau.

5) Member dari sekolah yang tak abes3 suka membanding antara satu sama lain.

6) lalala

7) Yang kat bawah tue antara pelakon dalam cerita nie.

8) Kata3 Paling Menarik : Lelaki yang paling jahat dalam dunia ni ialah lelaki yang tak melayan isterinya. Lelaki yang membiarkan si wanita kesunyian. Lelaki yang hanya mementingkan ego dan perasaannya je. Betul ke??

Kalau korang tanya aku, cerita nie menarik dan ringan. Tak payah nak nangis banyak3 huhu. Akhirnya aku dah hampir nak habiskan drama Korea ke-5 lima aku sepanjang aku hidup nie hoho. Tahniah3!!

Salam.
Reblog this post [with Zemanta]

Ulasan

CuTeMiUt78 berkata…
oh.. tak pernah mengikuti dan tak sempat nak ikut jalan citer ni pun.. tapi bila baca kat sini.. cam best je
imHepPie berkata…
ape barang layan korean..

seb bek aku xlayan korean..aku layan hindustan je..lalala~~
imHepPie berkata…
ape barang layan korean..

seb bek aku xlayan korean..aku layan hindustan je..lalala~~
Atiqah berkata…
hr tu nk tgk tp mcm x best je..nnt nk tgk blk la
thanks wat review
Tanpa Nama berkata…
rajen hang layan citer korean yer =p
sharamli berkata…
w0it..w0it..w0it..
p study nuh..
AbcdeFtyyhahh; berkata…
salam.
wah mcm best je. TAPI!
hero xensem sgt la~~~~

lalalal~
Azuan berkata…
cutemiut : memang best pon haha

mimi : hindustan..erk!

atiqah : tgk jgn tak tgk..

kf : tak selalu tgk pon huhu..

sharamli : terima kasih..

Ftyyhahh : takpe asal lakonan mantap!
farah berkata…
aku dah lama tak layan cite korea.

:(
kawie2020 berkata…
aku pon dah lame x layan korea nih.. citer korea memang best tp bahasa dy tuu kasar le kt telinga aku... sinopsis ko cam best jer...
IkanMasin90(IM90) berkata…
perghhh
boleh jadi balak layan cite korea..
haha

jepun lg best ahhh..
hahahaha
IkanMasin90(IM90) berkata…
perghhh
boleh jadi balak layan cite korea..
haha

jepun lg best ahhh..
hahahaha
Ayu berkata…
nk tgk kat mn citer ni dik?? ke kena beli VCD/DVD??
Azuan berkata…
fara: ooo..yeke

kawie2020 : tima kasih.

azza : sudi ke haha.

ayu : download je kak.
Ibu Ammar berkata…
aku layan gak korea, tapi..bukan semua ar..hehehe
Azuan berkata…
nursarah : sama r
Tanpa Nama berkata…
ala... pos ler kat aku copy dia
malas nak download ni