Manusia oh Manusia!!

Salam..

Azan maghrib baru je berkumandang!! Setan mula lari lintang pukang sebab takutkan azan. Manusia pun berlari tetapi masih dalam kawalan. Ada yang menuju ke masjid, ada yang baru mahu balik kerja, ada yang sudah terbungkang atas katil, dan ada yang menuju ke tempat3 maksiat. Manusia memang banyak ragam dan sifat, sentiasa berubah dari semasa ke semasa.

sumber : sweetcrazyboy

Dalam banyak3 jenis manusia di atas muka bumi nie, aku paling tak suka manusia hipokrit! Yang kata lain kat depan, kat belakang lain pulak bunyinya. Manusia macam nie amat menyakitkan hati dan boleh jadi menyampah!

Aku boleh terima kalau orang tipu aku..
Aku boleh terima kalau orang perli aku..
Aku boleh terima kalau orang puji aku..
Aku boleh terima kalau orang hina aku..

Tapi..
Kalau kat depan bukan main lagi puji, macam aku nie lah yang terbaik! yang terhebat! yang termasyur!
Padahal kat belakang bukan main lagi kutuk aku, macam aku nie lah manusia yang terhina, yang terkeji,!yang terjijik!
Memang aku lempang ko kuat3 la kalau aku jumpa ko haha.

Nasib baik sampai usia aku sekarang nie, member3 aku takde yang jenis manusia hipokrit nie mungkin sebab aku nie jenis yang agak pendiam. Harap3 tak muncullah makhluk yang begini teruk perangainya dalam hidup aku. Insyaallah.

Salam.

Nota kaki: baru balik dari Port Dickson. seronok sangat!! Tak sabar nak tengok Liverpool lawan Chelsea nie. Harap3 Liverpool menang hihi.





Reblog this post [with Zemanta]

Ulasan

myQza berkata…
lahhh.. pergi port dickson juga ke? x jumpa pun??

oOOoo aku pergi semalam!! ha ha ha
Hipokrit tu same gak kan ngan munafik.. Knape eh manusia perlu jadi hipokrit??? Aku pn tak paham.. Knape tak leh jadi diri sndiri.. Tak suke kate je tak suke, suke kate suke.. Snang jek mende ni sume.. Tp ade org yg takkan penah nk paham.. Kan kan kan???

~ rmai yg ku jumpe.. dn rmai yg dh kene lempang dgnku.. (berangan jek.. nk lempang btoi2 tak brani) gerammmmmm..
Tanpa Nama berkata…
emm aku pun x baik mane pun..=p
DramaQueen berkata…
manusia memang begitu... sabar je la eh...

risik-risik.. : aku lebih mengharapkan kekalahan buat chelsea..ekekeke...
sharamli berkata…
k0 hensem la...

ku tipu je tu..k0 leh trima kn..kn..kn..
NFA berkata…
xajak pown g pd.
haha.

lempang laju2 taw jmpe org cmtuh.
;DD
Ayu berkata…
mmg pnh terkena mcm tu.. depan akak punya la baik.. tp blakang.. fuh.. duk ngata gila-gila tak hengat punya.. pas tu bila tanya balik.. bley buat x tau .. iskk.. rasa mcm nk lempang2 je org camtu...
AbcdeFtyyhahh; berkata…
salam.

oh, mmg tensen cmtuh. tp ape boleh buat. MANUSIA :)
kawie2020 berkata…
Bukan ko je yg x suke.. aku pon x suke gak spesis manusia camtu.. tapi apebleh buat spesis tuu lambat nak pupus lagi.. so..jaga2 jer..
farah berkata…
eh, chelsick menang la!

:D
mamai berkata…
salam terima kasih kerana sudi meziarah....kita boleh terima semuanya tapi jgn sesekali kita tipu diri kita sendiri
Solehah berkata…
aku pernah jumpa insan macam ni..sedih..btl2 sedih dengan orang yg gini..aku pernah down sbb dia..tp dalam masa dia buat jahat , aku sering berdoa sebab doa org teraniya ni makbul. InsyaAllah..
minTanG_teLip2 berkata…
sYame La xcukEr uwg hipO2 nEh. . . mOngOk jEx!. . .xcukEr ckP deRek .. ngeE~. .. MetOl dOp . .{emO jAp . .cAm La it nEh bEk cGt
unrestmind berkata…
salam bro...kita tukar2 link k...nice blog u have.tk cre
imHepPie berkata…
myteam la menang...
pudding pie berkata…
manusia kan de pelbagai ragam
mmg tak bleh elak la kalo dah terjmpe org camni
mmg tensen! huhuhu
Tanpa Nama berkata…
ko dr pd ker?
dapat selamatkan aweks yg lemas?
haha