Acer! Dell! Hp! Toshiba! Lenovo! Macam3 Yang Berlaku!!

Salam...

Sekarang ini aku sedang online menggunakan laptop baru Acer Aspire 4736G yang amat stylo gitue. Walau namanya acer tapi ade ciri3 compaq pada laptop ni terutama designnye. First time aku tengok memang aku ingat compaq la sekali acer. Dah la lawa, dia punye spec memang tinggi. RAM 4GB , 320 GB HDD, dia punya sound, memang mantap! dan lain3 ciri yang gempak habis. Harga pulak buleh tahan RM2399!! Tapi sayangnya itu bukan Laptop Aku!! Laptop memberku la...huhuuu



Setelah setahun menggunakan Acer ternyata Acer bukan pilihan aku jika mahu pergi membeli laptop lagi...Nak cuba explore jenama baru!! Nak tengok laptop2 lain yang ada kat pasaran. Dell, Hp, Asus, Lenovo, Toshiba antara yang ter'best' kalau harga laptop tersebut lebih dari RM2500.

Nasihat kepada yang ingin membeli laptop di Low Yatt!!

.....
Semalam seharian aku menapak ke Low Yatt!! Teman member punya pasal..padahal member nak belanja berbuka puasa, tue yang semangat habis tue ha3. Bermula dari tingkat satu mata aku terus dikaburi dengan gajet3 yang ter'latest' kat pasaran. Tapi aku waktu tue memang cam nak pitam sikit sebab aku just tidur 1/2 jam je!! Aku main game sampai pagi, lepas tu terus ke low yatt.huhuu

Ok. Aku kuatkan semangat untuk layan penjual3 laptop yang ingin menarik pelanggan membeli laptop diorang. Harga semua lebih kurang sama!! Aku tak tahan pening3 lalat. Aku cakap kat member aku, aku nak p berehat kejap!! Owh settle. Tak sampai setengah jam member aku call, cakap dah jumpa apa yang dia nak!! Dia cari Acer Timeline yang terbaru sebenarnya tapi terpikat lak dengan Acer Aspire 4736G nie. Aku ok je sebab dia tak pakai duit aku..hihii

Ok. Dipendekkan cerita, maka belilah laptop tue dengan harga kat atas tue. Tue pun dah potong RM100 dari harga yang diorang tunjuk. Free Gift tak yah cakap memang banyak dari back pack, mouce, lock, dan etc. Ok Seronok!!

On the way nak balik, seorang mamat Chinese tegur dari belakang tanya member aku pasal laptop yang dibeli. Owh!! Aku rase mamat tue mesti salah seorang pekerja dekat Low Yatt sebab pakai baju jenama Lenovo. Sembang3 sekali dia cakap..

mamat tue: Ini laptop r, kamu boleh beli dengan harga 2299. Tengok sini punya pamplete. Ini baru pamplete, kalau kamu mintak3 saya buleh kasi lagi murah woo.
aku dengan member aku terkedu...

Moral Of The Story: kalau nak beli kat Low Yatt tue kasi survey semua kedai dulu, Cari betul3. Kesian kat member aku 100 melayang!! Tapi mungkin sebab aku tak membantu maklum dah pening3 camtu, macam mane aku nak tolong beliau..huhuu
salam.
p/s: Berbuka di restoran jepun yang sup misonya amatlah tak menepati selera..huhuu
p/s: Jumpa dua orang member lama (ex-pdrm) iaitu Mat Pit(Hafiz) dengan Cha(Irfan) masa dekat nak berbuka..Apa lagi join sekali dengan diorang. Seronok!!

Ulasan

joegrimjow berkata…
beli apa2 pon
semua kene survey
zhrhtoodem berkata…
survey sampai habis.tawaf low yatt sampai nak merangkak pun tape.asal bleh compare price.hohooh
izzahfarhana berkata…
if google pun mmg dh ada price dia

Sale Price / Unit : RM 2,299.00 (Firm)
myQza berkata…
yelah.. beli ikan pun kena survey..
Jard The Great berkata…
ku baru gi low yatt smlm.. ehehe
sharamli berkata…
fikir sebel0m beli...
camtu erk..hu3
farah berkata…
iya, btol, btol.

wajib survey dlo.
[z@ck] berkata…
member aku target nak beli laptop yg 7k..
kejadah la beli laptop mahal2 sgt..
huhhu..
Dee berkata…
sbb tu akak smpi skrg x beli2 pun laptop..lama sgt survey..hehehe..
NFA berkata…
fuyooo kwn ada laptop baru.
haha
xpe,pngalaman.
;D
Tanpa Nama berkata…
adoyai..dua 3 hari ni akak asyik dok dngar pasal low yatt jek..smpi masuk astro lor..

cm best je plaza tu..huhuhu..

ha..tau x pe..len kali nk beli tawap le bnyk kali..srvey rege..baru beli..habaq kt mmber tu..

pngalaman tu jdkn pngajaran ye..
Kapten Luffy berkata…
aku pakai acer jer

huhuhu
Azuan berkata…
betul3...
pegalaman tue...
en_me berkata…
takper dah terbeli kannns.. tunggu 3 tawon lagik beli baru maaa.. uhuhu
hanis berkata…
SURVEY BAI JGN TAK SURVEY...
SBLOM GEGET JARI..
Hafiz Hamid berkata…
aku pn dh kena..mengong je rase