Jangan Dibandingkan Aku Dengan Si Polan Nie!!

Salam.
Perbandingan antara sesuatu perkara memang merupakan lumrah alam. Semua benda tak lari dari dibandingkan antara satu sama lain. Manusia, binatang, alat rumah, teknologi, negeri, negara memang selalu menjadi mangsa perbandingan nie.

Mukadimmah aku memang first klass la haha.

Aku pun selalu dibandingkan, walau tak suka tapi terpaksa aku terima. Satu hari tue seorang mak cik datng rumah aku. Dia tengok je aku dari jauh, aku dah pelik dah. Mak cik nie dah jatuh hati kat aku ke hoho. Sekali dia cakap kat mak aku.

'Hey Milah (bukan nama sebenar!!) Bagus betul la anak mu nie, rajin!!pandai!!hensem pulak tue..Tak macam anak aku tue, kerja dia tidur je hari3. Aku tengok anak kau nie ada iras3 brat pitt la. Eh3 bukan3 macam johnny depp la takpun cam Lee Dong Wook la. Aku berkenang la dengan anak ko nie, buat menantu boleh??'.

Korang tengok..macam aku cakap tadi walau aku tak suka tapi terpaksa aku terima haha.

Sebenarnya banding3 nie tak elok sebab boleh kurangkan keyakinan diri seseorang. Bayangkan hari3 kena kutuk, kena perli...mesti down giler la.


sumber: google


Selalunya yang suka banding3 orang nie, orang tua la. Suka sangat kan..Tapi bila diri snediri kena banding tahu pulak nak masam muka.huhu Aku pernah try sekali tapi bukan dekat mak aku la dekat orang lain. Beliau buat tak tahu je dengan soalan aku tue, korang boleh gak try tapi pandai3 laa pilih orang. nanti tak pasal3 muka lebam haha.

Tapi ada sesuatu yang best pasal banding3 nie, iaitu boleh rapatkan hubunagn korang dengan member yang baru3 nak kenal. Dulu kat matrik pahang, aku dengan roomate aku selau banding3 pasal negeri masing3 hoho, seorang dari melaka, sorang pahang, sorang kelantan, aku pulak terengganu. Macam biasa yang melaka tue sah3 kena tibai habis nye pasal yang tiga lagi tue dari pantai timur haha. Satu point yang selalu kelaur pasal Negeri Melaka iaitu bawak penjajah ke Tanah Melayu padahal takpun kan kalau ikut sejarah hoho. Selalu je dia kena. kesian3.

Ok. kelas dah nak start pukul 12 nanti.sekarang aku kat makmal komputer (11.15 dah!!). petang nanti kena hantar lab report yang aku belum buat sepatah huruh pun. makan pon belum lagi haha.salam.

nota kaki: kepada perempuan,gadis dan wanita..jangan banding bf@hb dengan lelaki lain, konfirm terasa giler nanti..





Reblog this post [with Zemanta]

Ulasan

farah berkata…
takde manusia yang suka dibandingkan.

:D
lumut berkata…
ingat nasi lemak ke nak banding2 kan...ek eleh..
imHepPie berkata…
tasik banding chantek..!!
IkanMasin90(IM90) berkata…
chill...
sape sukeee.
tp na uat cam nee...
lumrah kehidupan
Dee berkata…
jgn suka banding2..terutama anak2..
sharamli berkata…
sama la mcm aku kat matrik dulu...

3 utara...s0rang kelantan..

ha3..pdn muka geng pantai tim0 k0 kena tibai..muahaha
Tanpa Nama berkata…
betul tu.lbih2 lg kalau yg dibnding tu dgr.. especially yg dbgding negatif. huhuh

btw,
sy tag kamu!
sila lawat blog utk meliht soalan.
[z@ck] berkata…
tok aku pn suka hati je ckp org hidung kembang..
huhuhu
NFA berkata…
okayh2..
take note.
tenkiu..
;DD
myQza berkata…
aku tak suka membanding apatah lagi di bandingkan
Bro Framestone berkata…
he...23x belum lg kes samekan anak org dgn binatang... binatang pun xsamekan anak die dgn manusia

"woi babi"
"monyet mane la yg rembat rambutan aku nie"

out of topic--> firasat jugak la tue..ikatan keberkatan ilmu yang lecture or cikgu ajar...tue pasl lancar je jawap even xtau jawpannye he...23x

thank coz sudi jejak ke blog bro ek... ade mase sudi2 kan la jejak..insya'lah ahari2 ade entry terbaru

ww.broframestone.com
zhrhtoodem berkata…
okay2
i get ur point
so nak cakap girlfend mu membandingkan kamu lah yer?
hohoh
kidding.

tade orang suka kot bila dibanding2kan.
tomamot berkata…
uuuit.....
ak nk gak banding kan...
antare ko ngan kimbum.....
mne ag cute????
lalalalala~~~
IkanMasin90(IM90) berkata…
sapee sukee ohh..
hahaha
K berkata…
klu ak, jd org yg kalah aku x ske, jd yg menang tu pon aku x suke..
pendek kata kau x suka dipuji atau dimaki..hehe
kawie2020 berkata…
biade le kena banding... kalau x de perbandingan rase cam dunia tak best.. biase gak kene kutuk.. puji tu aku kureng terima sikit.. anyway best citer ko bro..
CuTeMiUt78 berkata…
hik..hik..hik.. nak buat camne.. dah lumrah manusia.. klu perbandingan yg baik.. apa salahnya kan
pinat berkata…
sape suke kna banding..
tensi owhh kenkadang..

tp nk wat gane..mulut orggg..~
Tanpa Nama berkata…
bagi aku...klau nak banding atas niat yang baik tak mengapa..melakukan perbandigan ni pun salah satu cara nak improve diri..cara kena betul..selain membandingkan...mencontohkan orang lain termn yg digunakan.
Terbaca entry perbandingan2 ni..

Hahahahahaha.. Gila gedik kene puji camtu.. Haishhh.. Hemsem sangat laa yerrrr.. :p

Dan aku tumpang simpati ngan budak melaka tu.. Kalau aku, abes da korang sume kene tibai..