Banyak Makan Di Bulan Puasa!!

Salam..

Semalam ada satu program iaitu Majlis Berbuka Puasa Anak Terengganu..wah! best woo macam3 ada..hihii

Bertuah betul lahir kat Malaysia nie, macam3 dapat makan..bukan sikit.berlambak!! Semperna bulan pose nie mesti macam yang korang dah try makanan kat bazar tue kan. Aku pulak hari3 makan nasi talam je..huhuu

Takde3. Aku masuk blog sini cerita pasal makanan, blog sana cerita pasal makanan.jeles3 haha.
Jadi aku amik kesempatan nak cerita jugak la restoran3 yang sempat aku explore di hujung3 minggu.huhuuu Mantap oo..

Minggu First
Masa nie first time try fast food nie. Ingatkan nak buka dekat KFC tapi boring la. Asyik3 KFC!!
So, aku dengan hati terbukanya melangkah masuk ke sebuah restoran yang diberi nama BBQ Chicken.first time try..MAntap!! Sdap giler makanan kat sini..mungkin sebab pose kot..takde3 memang sedap. Ayam dia lembut bak bdadari(jangan caye!) Nasi dia memang konfirm beras jati nie (haha)..dan yang paling sedap aiskrimnye..sampai skang rase lagi aiskrim tue..haha (aku pose ok!)..Tapi sup dia memang penghilang kesedapan la. sup biasa3 je(adik aku buat lagi sedap la wei...hohoo). Lupa lagi nak bagitau puding mangga dia adalah first class.mantap!!

aiskrim 3 perasa yg cukup menggoda..mantap!

set makanan yang sedap lagi menggiurkan..haha

Minggu Second
Owh..time nie aku pergi low yatt. berbuka dekat times square! Makan dekat sebuah restoran jepun yang namanya aku ingat3 lupa..Mr. Ramen kot!! Tak konfirm la. Agak menyesal makan dekat situ sebab memang bukan taste aku letak sayur banyak3 dalam nasi.. banyak giler sayur dan semuanya aku tak kenal pulak tue..owh! ade rumpai laut dalam tue,first time aku makan.ha3 dan nama makanan aku tue ayaka don kalu tak silap! Wei sup miso dia amat3 amatlah tak sedap. tapi salah aku jugak yg mengada nak p try kedai jepun tue apasal..haha tapi orang belanja so makan dengan senyuman.haha Lupa jugak yang nie nak inform pasal puding dia yang sedap, lembut dan mengghairahkan..hohoo

nie la ayaka don yg dipenuhi sayur tue..erk!


sup miso yang tak berapa sedap..mungkin sebab

rasa jepun yg ketara..huhu


Minggu Third
Owh nie baru semalam, aku pergi The Pacific Hotel depan Putra Mall. Makan secara bufet kat hotel tue. Kenyang giler kentang la. Makan3 samapi perut ke depan (takkan ke belkang pulak.haha) Aku makan nasi sikit je sebab nak merasa menda lain. Banyak gak r tak dapat rase cam kambing bakar tue, udang galah dengan sotong apa ntah..mantap habis!! Kat sini yang paling best sate die, lembut bai daging tue macam kapas woo (jangan caye lagi!), aiskrim ade banyak giler perasa, pudiangnya terbaik punya(haha!). Makan pulak ramai3 mesti best r. Eh! lupa nak bagitau aku pergi sebab ada Majlis Berbuka Puasa Anak Terengganu.haha Jadi Makan free lagi. senyum..

panjang kan barisan makanan yang sedap
dan mantap nie..


daging kambing bakar yang tak sempat rase
akibat kenyang..hoho

Dah3!!Aku dah kata beruntung giler duduk kat Malaysia nie, Macam3 ada..Dan yang penting semua orang mampu menikmatinya, bukan yang kelas atasan je boleh rasa, orang bawah hari3 nasi dengan kicap tambah garam.Syukur..

Salam..

notakaki: owh!mintak maaf kepada sape3 yang baca entry nie lepas jam 4ptg..hoho

Ulasan

anis berkata…
nasib baik tak tergoda langsung ngan makanan2 tuh..
fuhh..
Tanpa Nama berkata…
0uwhhh...cedapnyer...
nyum... nyumm...
imHepPie berkata…
wohh...bca kul 3.52...xtahan nengok mende camnih..

ahh xyah posa la...
tomamot berkata…
waaah3.....
ko kemain ag ek...
bukak pose kat lwar je en??
cube la bawak2 blanje ak nie...
mkn sowang je ko.....
ceyt~~~~
myQza berkata…
sebbaik aku tgk lepas berbuka.. nyummi!!!
janganbukak berkata…
memang sodap pon!!
haha
janganbukak berkata…
owh yeke..
sedey nye ain..
asal ko tak balik..
umah ko kan dekat..huhuu
farah berkata…
aiskrim tu sedap.

sangat tergoda tau.

:D
minTanG_TeLip2 berkata…
eCkEm!. . cedAp nYe. .. xAjak ite pOm!. . dUsh3~
janganbukak berkata…
kamu orang ganu ke..hi3