Budak-Budak Zaman Sekarang...

Salam...

Dalam satu kelas darjah 5, seorang cikgu iaitu Cikgu M menyuruh anak muridnya membuat sesuatu daripada papan yang diberikan.

Cikgu M: OK. Kamu boleh buat apa sahaja barang yang kamu suka. Saya harap anak2 murid saya semuanya kreatif dan hebat2 belaka. Kamu boleh cuba buat rak kayu seperti ini (cikgu menunjukkan rak kayu yang disiapkan olehnya). Saya bagi kamu 3 jam untuk menyiapkannya.

Murid: Baik cikgu...

Selepas 3 jam, semua anak murid telah menyiapkan karya masing2. Semua murid telah mencuba dengan sebaik mungkin.

Cikgu M: Wah!! Kamu semua memang hebat. Cikgu bangga ada anak murid seperti kamu.

Di dalam bilik guru selepas kelas tersebut diadakan, Cikgu M kelihatan begitu sedih dan hampa. Jadi seorang cikgu iaitu cikgu L menegurnya...

Cikgu L: Kenapa ni cikgu? Sedih bebenor saya tengok...

Cikgu M: Anak murid aku. Tadi aku bagi papan suruh anak murid aku cipta sesuatu. Aku bagi la contoh rak yang aku buat. Tapi ciptaan anak murid aku tue buat aku pening ni. Nampaknya aku belum lagi memahami diorang sepenuhnya.

Cikgu L: Apa kena mengena ciptaan dengan cikgu faham anak murid cikgu tue..Apa yang anak murid cikgu buat.

Cikgu M: Ada ke anak murid aku tue pergi buat PS1, Ps2, PS3, Laptop, CPU, Keyboard dan ada yang buat PSP. Tue la yang aku tak faham tue.

Cikgu L: Uiks...Dasyat anak murid cikgu ni. Advance betoi.

The End

Ulasan

joegrimjow berkata…
hehe
anak2
bese la tu plik2
nur.sa berkata…
canggih...haha
Mr Aan berkata…
dasyat ank zaman skrg ni
imHepPie berkata…
isk2..sedey tol..agknya 3-4 taon lagik saya nak jadik cekgu tadika..ntah ape lak dorg wat kan...lgik advnce dri cekgu..hukhuk