Pantai Bukit Kluang...

Salam..
Tengok gambar kat bawah nie.

lawa woo. air pun jernih..

Kalau nak tau gambar ni diambil masa aku pergi buat kajian di Pantai Bukit Kluang yang terletak di Besut Terengganu. Kata orang sambil menyelam minum air. Itulah yang aku buat sambil belajar bolehlah aku pergi jalan2. Jangan jeles yek!!haha

nie jambatan kat tepi pantai tue. Depan jambatan nie ada sebijik bukit.
Bukit kluang namanya..huk3


Aku ingatkan jambatan ni panjang. Rupa-rupanya sekejap je dah sampai hujung. Tak lenguh lagi kaki aku ni. Tapi yang bestnya, ada sebiji gua kat tepi jambatan ni. Gua ni sejuk sangat kat dalamnya maklumlah tepi laut.

nie antara member aku yang pergi sekali buat kajian tu.
khusyuk betul diorang tengok laut tue.hik3


Sebenarnya dekat depan pantai tue ada sebuah pulau yang aku sendiri tak tahu nama dia. Ada orang kata kita boleh naik rakit je nak pergi pulau tue. Aku pun tak tahu betul ke tak tapi aku confirm yang aras air laut antara pantai dengan pulau tue memang toho(cetek).

Tempat ni memang cantik tetapi sayang kurang kemudahan disediakan. Gerai makanan amatlah sedikit dan yang ada cuma penjaja kecil sahaja. Kemudahan lain seperti tandas dan surau tidak diselenggara dengan baik. Mungkin kerana kawasan ini baru sahaja hendak dibangunkan sebagai kawasan perlancongan sebab aku lihat banyak pondok2 kecil baru dibuat.

nie antara pondok kecil yang baru dibina.

Harap-harap kawasan ni dapat dimajukan dengan teliti sebab kawasan nie masih lagi terpelihara dengan alam semulajadi yang cantik. Salam....

Ulasan

Hazerin berkata…
ko g buat kajian apa? ko amik kos apa?
joegrimjow berkata…
xmlawat lagi ni tempat ni
nur.sa berkata…
wah.gamba first tu. sama mcm pulau kucing..