Senyum Dan Tawa...

Salam...
nak kongsi ckit...
pasal senyum2 nie....

1....Para saintis mendapati senyum dan ketawa merupakan satu senaman berbentuk jogging dalaman di mana dapat merangsang seluruh tubuh dan mampu memberi manfaat berguna kepada sistem saraf otak dan juga hormon-hormon.
jadi sesapa yg malas nak joging tue...kowang senyum je slalu...6t kalu ade tanye..
"pe kes nie senyum sowang2..dah sewel ke" ...jwab je ak ngah besenam le...

2....
Senyuman bukan sekadar reaksi gerak muka, tetapi turut mempunyai kaitan dengan penghasilan endorphin dalam otak yang mengurangkan kesakitan fizikal dan emosi menjadikan seseorang itu rasa lebih selesa dengan diri sendiri.
senyum bukan kite je selesa...owang2 kat sekeliling pon akan rase mende same...

3...
Anda juga perlu sedar bahawa kanak-kanak lebih banyak ketawa dari orang dewasa. Kanak-kanak berumur antara empat hingga enam tahun ketawa 400 kali sehari berbanding hanya 15 kali sehari di kalangan orang
dewasa. Jesteru tidak hairan jika orang dewasa lebih mudah diserang penyakit serta mengalami masalah tekanan dan kemurungan.
wah best tol jadi budak2....owang tua senang sakit...jom owang2 tua sekalian...kite senyum bersama...eh!!aku kanak2 lagi la...ak ketawa lebih daripda 400 kali sehari...yahoo!!!

4...
Ketawa juga dikatakan mampu memperbaiki fungsi usus, sekali gus meningkatkan pencernaan dan penyerapan nutrient dalam badan. Ada juga yang percaya ketawa boleh membakar kalori seperti kita bersenam beberapa minit.
tunggu pe gie...sape2 yg nak kurus tue...ketawa le tanpa henti sampai kurus...hak3

Dalam agame kite sendri pon suruh senyum kan...senyum itu sedekah...tengok ajaran Islam dah lama tau pasal kebaikan senyum nie...skang baru sainstis kat barat baru sibuk nak kaji....sape lagi hebat?? tapi kenapa owang negara kite nie suka tiru ngat owang barat tue...kenapa tak tiru gaya Islam...kan Islam lagi hebat...
ape2 pon...senyum bawak lebey banyak kebaikan dari keburukan...
so...senyum sokmo...
salam....

Ulasan