Ramai Pulak Nak Ber"Urut Kaki" Lepas Layan Ombak Rindu!!

salam. sekarang semua status facebook dengan update blog mesti ada kaitan dengan filem yang tengah hot sekarang ni, ombak rindu. aku dah tonton wayang tu pada malam hari dua hari lepas, balik kerja, member serumah ajak tengok wayang, tapi takde wayang omputeh yang best kecuali twilight aje yang ada. lepas berfikir dan merenung seketika, kita orang pakat nak tengok ombak rindu. Ini first time aku tengok wayang melayu di pawagam dan aku rasakan agak berbaloi memandang cerita ni boleh tahan bestnya.

Babak yang aku rasakan terbaik dalam ombak rindu adalah babak di mana hariz dan izzah bertemu di rumah pak dollah sewaktu majlis kenduri pemergian pak dollah ke mekkah. Aaron dengan maya sangat-sangat menjadi pada babak ni dan air mata yang jatuh memang penanda kerinduan antara watak izzah dan hariz. 


sebelum bermula tayangan, aku bajet filem ni sangat slow sebab aku ada beberapa part novel ombak rindu ni, part izzah dijual oleh pakcik dan dibeli oleh hariz serta part hariz ingatkan izzah ada hubungan dengan lelaki lain dan dia tinggalkan izzah. tapi jalan cerita filem memang berlainan dan fast pace punya filem. sekejap aje untuk satu-satu scene, tapi ok lah daripada aku tertidur menunggu satu scene ke satu scene, rasa macam menonton sinetron indonesia pulak nanti, tunggu zoom expression sorang-sorang pun dah 5 minit! 

cis! teringin pulak nak ada orang urutkan kaki sekarang ni..haha

assalamualaikum.

Ulasan