Animasi The Adventure Of Tintin : Secret Of THe Unicorn

salam. pada ahad lepas aku berpeluang menonton wayang the adventure of tintin yang sangat-sangat berbaloi untuk ditonton. Jalan cerita yang padat dengan aksi dan bergerak pantas memang best dilayan. Karekter si anjing Snowy dan karektor kapten yang selalu mabuk, Captain Haddock memang tak keri gusi. seronok aku tengok! 

saksikan adventure of tintin!

The adventure of tintin : secret of unicorn mengisahkan seorang wartawan muda pandai bernama tintin dengan anjing-nya snowy yang mengembara bersama bagi merungkai misteri model kapal layar Unicorn-nya. Model kapal layar yang dibeli dengan harga murah, namun menjadi perhatian si penjahat ivanovitch shakarine. Kisah menjadi semakin misteri apabila tintin menemui satu skrol di dalam model kapal layar Unicorn tersebut yang membawa kepada kisah lampau keturunan Haddock dan Shakarine serta tinggalan harta karun akibat tenggalamnya kapal Unicorn ke dasar laut.

Melihat karakter tintin memang mengingatkan aku kepada hero-hero di dalam games yang selalu aku main dalam menjalankan satu-satu misi. Tintin menggabungkan klu-klu yang diperolehi bagi menyelesaikan misteri model kapal layar Unicorn tersebut. Macam detektive conan pun ada! haha.

tintin dan kapten haddock!
interpol - Ins thompsom and thompsom
jadi kalau nak tengok wayang tu, aku rekomenlah korang tengok wayang ni dalam bentuk 3D . aku tengok yang 2D aje, ingat nak try jugak yang 3D tapi masa aku pergi tu, yang 3D punya lambat benor nak start lagi, jadi ambik aje yang mana available. lepas habis movie ni, memang rasa akan lagi best kalau tengok dalam 3D. tapi still okay untuk tengok dalam bentuk 2D. 

ok. selamat menonton kepada mereka yang nak menonton wayang ni. gerenti best! 

Assalamualaikum.




Ulasan