Avengers : Infinity War Movie [2018]

robert downey jr tom holland chris pratt on set
Robert Downey Jr, Tom Holland dan Chris Pratt di set pengembaraan Avengers : Infinity War movie

They start the production!

Sebelum ini dikatakan filem Avengers Infinity War akan dibahagikan kepada dua filem yang berbeza, tetapi semakin hampir ke pengembaraan dikhabarkan pula yang ianya adalah dua filem yang berbeza dan mendapat tajuk yang berlainan.

So, Marvel telah mengeluarkan satu klips setelah beberapa hari pengembaraan bermula. Not much reveal which is a good things, but it gets me excited for more. Jom tengok video first look on the Avengers : Infinity War kat bawah;



Permulaan video menceritakan mengenai 'infinity stone' yang kita tahu akan menjadi fokus dalam filem ini. Infinity stone telah beberapa kali menjadi fokus utama dalam filem marvel sebelum ini; Dalam Guardians of the Galaxy - mereka mencuri dan menjual Infinity Stone bewarna ungu, dalam Dr Strange - dia gunakan kuasa 'The Eye of Agamanto' iaitu Infinity Stone bewarna hijau dan dalam Avengers Age of Ultron, Thor telah meletakkan Infinity Stone bewarna emas kepada Vision.

Kemudian kita ditunjukkan kepada set pengembaraan untuk hari pertama - nampak macam planet luar atau dunia yang dah hancur. Tak boleh confirm, but we get an interview with the main star iaitu Robert Downey Jr sebagai Ironman, Chris Pratt sebagai Star Lord dan Tom Holland sebagai Spiderman. Tom Holland said its mind blowing, sebab dia tak expect pun akan dapat join cast Avangers untuk filem ini. 

Kemudian komen-komen dan penceritaan dari Kevin Feige, Penerbit Marvel Movie, dari dua pengarah filem iaitu Anthony Russo dan Joe Russo dan dari dua orang penulis kepada filem Avengers Infinity War iaitu Stephen McFeely dan Christopher Markus. 

Kita juga dapat tahu mengenai main villain dalam filem ini. Kita semua tahu ianya adalah Thanos. Dari first Avengers movie lagi memang Thanos adalah penjahat yang dinantikan peminat sebab kita tahu yang Thanos adalah antara penjahat yang sangat berkuasa. "He is the biggest, the best, baddest villain we 'ever had and the most frightening villain that the Avengers have ever faced."

Ulasan