Mesej Cinta

Salam.

Semalam tidak mengupdate blog kerana penat asyik update je haha~alasan semata-mata sebenarnya malas dan asyik layan moviee buku geofizik.


Ada orang cari mesej-mesej cinta di blog aku, mungkin kerana entri nie huhuu. Mesej-mesej cinta mengingatkan aku kepada filem ayat-ayat cinta yang meletup tahun lepas kot! Filem cinta yang mengisahkan perjalanan seorang lelaki dalam mencari cinta sejati cinta.

“Aku masih mencium bau surga. Wanginya merasuk ke dalam sukma.
Aku ingin masuk ke dalamnya. Di sana aku berjanji akan mempersiapkan
segalanya dan menunggumu untuk bercinta. Memadu kasih dalam cahaya
kesucian dan kerelaan Tuhan selama-lamanya.”
Sambil terisak Aisha melantunkan ayat:
Yaa ayyatuhan nafsul muthmainnah
irji’ii ilaa Rabbiki
raadhiyatan mardhiyyah
Fadkhulii fii ‘ibaadii
wadkhulii jannatii

(Hai jiwa yang tenang
Kembalilah kamu kepada Tuhanmu
dengan hati puas lagi diridhai
Maka masuklah ke dalam golongan hamba-hambaKu
Maka masuklah ke dalam surga-Ku.)
Aku tengok filem ini masa tayangan time raya kalau tak silap. Boleh tahan tapi ending cam mengarut je! Mungkin sebab tak ikut novel kot, tue yang jadi tak berapa best tue huhuu.

p/s : mesej-mesej cinta tak pernah pulak aku dpat wakaka~~
salam.

Ulasan

Ibu Ammar berkata…
memang movie tu sangat kureng nak dibanding dgn novel, tapi still ok la, hehe

bleh caya ke tak penah dapat mesej cinta? :p
sharamli berkata…
meh nak kasi mesej
myQza berkata…
bkn x dapat. belum dapat!
Tadi ku anta mesej cinta kat hang.. Tak balas ponnnn wehhh.. ;p
Unknown berkata…
salam zuan~

hehehe.. mesej2 cinta tuk hp eik??
pe kata awak try wat en3 psl nie plak... :)
Tanpa Nama berkata…
bak mai ur hp num, nanti kite anto mesej cinta.huahuahua
chokio_nia berkata…
lah..slame ne yg aku bfg mesej chenta kat ko ape??tak kenang jase tol...huh..haha